למי שעדיין לא מכיר, Figma היא פלטפורמה וובית (Browser App) ומקומית (Desktop App) לעיצוב ממשקים. היא מאפשרת גם ליצור אפיונים מהירים ובדיקות אונליין של הממשק בדפדפן ו/או בסמארטפון, כך שהיא משרתת 3 תהליכים חשובים עבור מעצבים ממשק – Wireframeing, Design & Prototyping.

 

Figma משחקת במגרש אחד עם תוכנות כמו Sketch, Invision, Marvel ו-XD, ובעיני רבים (מודה באשמה) היא נחשבת לכלי הידידותי והנוח מכולם.

לפני כשבוע הכריזו אנשי התוכנה על יציאתה של גרסה חדשה לתוכנה – Figma 3 שבמרכזה שלושה שדרוגים משמעותיים. יצאתי לבדוק.

1.      Styles

אם היה פיצ'ר אחד בתוכנה שמעצבי ממשק כל כך זקוקים לו, הרי זה עבודה עם סגנונות. בגרסה החדשה אפשר לשמור סגנונות מילוי לאובייקטים, סגנונות למלל ולשמור צבע לשימוש חוזר.

 

 

את הצבעים ניתן לשמור למשתמש יחיד או עבור קבוצת משתמשים, תלוי בסוג החבילה שאתם מנויים אליה.
את הסגנונות כמובן אפשר לערוך בכל שלב ולשדרג את יכולת עריכת הממשק.

 

 

2.      אובייקטים קבועים

בממשק ה-Prototyping של התוכנה ניתן להגדיר אובייקטים קבועים (Position:Fixed ב-CSS), שמאפשרים ליצור אובייקטים שנותרים במקום קבוע, בעת גלילת המסמך, למשל ה-Header או התפריט העליון.

 

 

3.      הצגת Preview ב-Devices שונים

אפשרות נוספת בממשק ה-Prototyping של התוכנה היא לבחור את ה-Frame של ה-Device שבו יוצג המוצר, כולל שעוני אפל, אייפד מיני ועוד.

 

 

הוויכוח אודות התוכנה הטובה ביותר לעיצוב ממשק מן הסתם יימשך ביתר שאת, אך בין אם אתם ממחנה Sketch, Zepplin, XD או InVision, חייבים להודות ש-Figma מספקת בגרסה החדשה כמה טיעונים מאד חזקים לטובתה.

 

מאמר קודםהמשרות השוות של השבוע | 24.6.18
מאמר הבאהמשרות השוות של השבוע 1.7.18
דקל מועלם, מרצה של תוכנות אדובי (Adobe) זה כ-20 שנה. מומחה ומרצה מוסמך של אדובי לפוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין. כמו כן מדריך עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב לסמארטפונים, אינדיזיין אינטראקטיבי, לייטרום ועוד. שותף לכתיבה של למעלה מעשרה ספרי הדרכה בתחומי עיצוב האתרים והגרפיקה הממוחשבת. לאחרונה הוציא לאור בשיתוף עם הצלם תומר יפה את הספר: "ספר פוטושופ בעברית".
תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here