מהו onboarding? איך הוא עוזר לנו בפגישתנו הראשונה עם האפליקציה ולמה הוא כל כך נחוץ?

אנחנו נוברים בחנות האפליקציות ומבחינים באחת שנראית לנו נחמדה. אנחנו מורידים אותה, נכנסים ומגלים חוברת הדרכה שלמה על אפליקציה שעוד לא ראינו, או מתבקשים להרשם מבלי שנבין בכלל מה ההרשמה תיתן לנו. במקרה הטוב אנחנו מדפדפים הלאה, במקרה הפחות טוב נצא ונמחק את האפליקציה.

 

ה-Onboarding הינו האינטראקציה הראשונית של המשתמש עם האפליקציה, וממש כמו בפגישה ראשונה הוא יכול לקבוע את הרושם, השמישות, החוויתיות, והאופי שלה. במידה ובכניסה לאפליקציה המשתמש ירגיש שמציפים אותו בעומס מידע עוד לפני שבכלל ראה אותה, יש סיכוי שירגיש אבוד גם באפליקציה עצמה (וככל הנראה גם לא יזכור את מה שקרא).

ה-onboarding הוא כלי מאוד חיוני וישנה חשיבות רבה שיעשה בצורה מבוקרת ונכונה. במידה וימלא את תפקידו נכון, הסיכוי שהמשתמש יישאר באפליקציה משמעותית גבוה יותר. הבאתי לכם מספר אפליקציות שעושות את זה מצוין ומצליחות לגרום למשתמש להבין את הלך האפליקציה ולרצות עוד ממנה:

8fit החלטתי להיכנס קצת לכושר ונתקלתי באפליקציה הזאת (נבחרה ע״פ כריכה).
אם אי פעם יצא לכם להתקין אפליקציות בסגנון, הן מלוות בהרשמה מייגעת המזכירה מילוי טופס קופת חולים – לא כיפית ורק גורמת לייאוש עוד לפני שהתחלנו להזיע.
8fit עשו משהו נכון: במקום לייגע בשלב ההרשמה הראשונית עם הוראות גנריות, הם פירקו את הנתונים המשעממים הללו לחלקים שבו המשתמש פעיל, בשילוב עם UI נקי ולא עמוס במידע.

במסך הראשי יש את כפתור ה-Get started המכניס באופן מיידי את המשתמש לפעולה ונותן את ההבנה ״הנה, כבר עכשיו אני הולך להיות פעיל באפליקציה״.
לאחר מכן ישנו חלון השואל את מטרת המשתמש. בזכות השאלה, הוא כבר נכנס לעולם האפליקציה ולשימושיות שלו ומבין את התועלת שתופק ממנה ובכך ב-Onboarding פשוט אך אישי, המשתמש הופך אוטומטית לאקטיבי.

לאחר הזנת הנתונים החווייתית והפעילה, האפליקציה מבקשת להירשם באמצעות אימייל או פייסבוק (בדרך זו האפליקציה מבטיחה לעצמה יותר נרשמים ופחות נטישות).

Tasty: לאחר שעשינו ספורט, מותר לנו להכין דברים מוגזמים מ-Tasty.
ה-onboarding שלה פשוט למדי ועם זאת ניתן ללמוד ממנה: בעת הכניסה מתשאלים את המשתמש האם הוא צמחוני בכדי להסתיר מתכונים המכילים בשר. על פניו מדובר בשאלה פשוטה, אבל היא מקרבת את המשתמש ונותנת תחושה אישית יותר. לאחר המסך הזה, באווירת האפליקציה מתבקשת בקשה לאישור התראות מ-Tasty. הם בקלות יכלו להקפיץ את הודעת המערכת האפורה לאפשרות גישה, אבל Tasty הבינו כי כך רוב הסיכויים שהמשתמש ילחץ על ״cancel״ באופן אוטומטי.

לכן, Tasty דאג לעצב עמוד onboarding נוסף המסביר את ערך ההתראות למשתמש ומה בעצם ״יצא לו מזה״. מצויידים במיקרוקופי חביב ועיצוב בהתאם לאווירת האפליקציה, Tasty הגדילו את כמות המשתמשים אשר יאשרו את ההתראות.

Photofox:

האפליקציה הזאת למעשה מאפשרת ליצור שילובי תמונות (photo montage) בשיטת מסכות כמו בפוטושופ בכמה פעולות פשוטות. Photofox הבינו כי למרות שמדובר באפליקציית ״עשה זאת בעצמך״, חשוב לבצע טוטוריאל קצר בכדי שהמשתמש יבין איך עושים את זה. לאחר סרטון קצר המשאיר את המשתמש בתחושה של ״איזה מגניב, איך אני עושה גם כזה?״ יש טוטוריאל אקטיבי.

 

פוטו פוקס הבינו כי אם רק יציגו סרטון או סדרת תמונות אשר יסבירו מה עושים, זה יעזור אולי לחלק קטן מהמשתמשים. מי שלא בדיוק קלט את מה שנעשה בסרטון, לא יבין את סדר הפעולות והשימוש בכלים וינטוש את האפליקציה. ברגע שנוחתים באפליקציה ישנן הודעת קטנות הקופצות על גבי המסך הראשי שלה ומנחות את המשתמש בצורה פעילה איך לבצע את שילובי התמונות.

כבר בכניסה הראשונית המשתמש יצר משהו בעצמו וניתנה לו תחושת מסוגלות ליצור בהמשך.

שימוש נכון ב-Onboarding לא רק גורם למשתמש להתחבר לאפליקציה כבר בקליק ראשון, אלא גם מבטיח שימוש חוזר בה ותחושת חוויה חיובית. לכן אין לעולם לזלזל במסכים ולהניח שהמשתמשים בין כה וכה ידלגו עליהם.בהשקעה נכונה, היא תקפיץ את החוויה ואת אחוז הנשארים באפליקציה שלכם.

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here