מעצבים גרפיים נתקלים יום יום באשליות אופטיות מרגיזות שהופכות את החיים לקצת יותר קשים. אשליות כמו: מידות אופטיות, ניגודיות סימולטנית או אפקט הגריד של הרמן (ארחיב עליהן בכתבות המשך) יכולות להוציא מעצב מדעתו, שעושה הכל לפי הספר – ובכל זאת, על המסך דברים לא נראים כמו שצריך (גדולים מדי, לא שווים, לא מיושרים וכדומה). אחת התופעות המרגיזות היא היישור האופטי.

אייקון פשוט למראה כמו כפתור Play, למשל, יכול להערים קשיים לא צפויים. לדוגמה, יצרתי באילוסטרייטור עיגול בקוטר של 140PX ולידו משולש בגודל 80PX על 70PX (למען הסר ספק, מדובר במשולש שווה צלעות, אילוסטרייטור מודדת את השטח מסביב למשולש ולא את הצלעות).

הדבר הטבעי לעשות כעת הוא ליישר אותם למרכז (CenterXCenter).

אך כמו שניתן לראות, הם לא ממש נראים ממורכזים. הסיבה היא שאילוסטרייטור מיישרת את ה-Bounding Box של המשולש, והיות שחלקו התחתון ממלא את השטח המלבני, חלקו העליון לא וכך נוצרת האשליה שהם לא מיושרים זה לזה.

כדי שהאובייקטים ייראו מיושרים, התוכנה צריכה ליישר את המשולש למרכז צורה עיגולית ולא מלבנית, וזו הסיבה לאשליה המרגיזה.

בואו ננסה לבצע את אותו דבר ב-Figma. כבר בעת הבנייה של המשולש ניתן לחוש בשני הבדלים: המידות של המשולש שווה הצלעות זהות ברוחב ובגובה (44X44PX בדוגמה) – Figma גם מודדת את מידות ה-Bounding Box, אך ההבדל נובע מסיבה שנייה – המשולש אינו צמוד ל-Bounding Box, אלא רק בקודקוד שלו – היכן שאין תפוסה מלאה של השטח.

שיטת עבודה זו, שנראית מעט מוזרה בהתחלה, מתבררת במהרה כיעילה. ברגע שמרכזתי את המשולש לעיגול – התוצאה יישור מושלם, בזכות תיקון האשליה האופטית.

כאמור, דברים קטנים משנים את החיים.

מאמר קודםPhoto Creator – לעסוקים ולעצלנים
מאמר הבאהמשרות השוות של השבוע 8.7
דקל מועלם, מרצה של תוכנות אדובי (Adobe) זה כ-20 שנה. מומחה ומרצה מוסמך של אדובי לפוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין. כמו כן מדריך עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב לסמארטפונים, אינדיזיין אינטראקטיבי, לייטרום ועוד. שותף לכתיבה של למעלה מעשרה ספרי הדרכה בתחומי עיצוב האתרים והגרפיקה הממוחשבת. לאחרונה הוציא לאור בשיתוף עם הצלם תומר יפה את הספר: "ספר פוטושופ בעברית".
תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here