טרנד ה-״עיצוב השטוח״ (Flat Design) כבש בסערה את עולם העיצוב לפני כ-5 שנים ומסרב לגווע. החלוצים שהפגישו אותנו עם סגנון העיצוב הפופולארי כבר ב-2006 הם Microsoft, שהשיקו את Zune – נגן מדיה נייד שתוכנן להתחרות ב-iPod. הנגן אמנם לא שרד את התחרות, אבל סגנון העיצוב הפשוט והנקי שלו המשיך ללוות את Microsoft עוד הרבה אחרי שהוספד.
מטרתו של העיצוב השיטוח היא לפשט את האלמנטים למינימום הנחוץ לזיהוי, כלומר שימוש גדול יותר באייקונים מופשטים, מיעוט בצבעים, משחק גדול יותר עם Negative spaces וכו'.
מחקר עדכני שבוצע ע״י חברת Nielsen Norman מצא שבקרב הנחקרים, גלישה באתר שטוח גרמה לעיכוב בזמן הניווט. להלן ציטוט מהמחקר:
"On average participants spent 22 per cent more time (i.e. slower task performance) looking at the pages with weak signifiers," the firm notes. Why would that be? Users were looking for clues how to navigate. "The average number of fixations was significantly higher on the weak-signifier versions than the strong-signifier versions. On average, people had 25 per cent more fixations on the pages with weak signifiers.״
תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here