בעבודתם, מעצבים גרפיים נשענים לא מעט על אינטואיציה. זוהי דרכו של העולם. לפי העין הם קובעים מה נראה טוב ומה לא. במידה מסוימת כמו במוזיקה, בעולם העיצוב התיאוריה נבנתה אחרי הפרקטיקה.

מהפכת הדיגיטל שינתה באופן מהותי את מדידת ההצלחה בתחום הקראייטיב. אם בעבר היו משתמשים בסקרים על מנת להבין האם הפרסום עובד (למשל מדדי הפרסומות הזכירות והאהובות). הרי שעכשיו, תוך כמה שעות למנהל הקראייטיב וללקוח כבר יש תשובה האם המודעה מצליחה להגיע למטרות וליעדים שהוגדרו מראש, או לא. קראייטיב מדיד הוא בשורה גדולה וגם מגבלה גדולה. איך שלא נהפוך את המשוואה, בעולם של Data, העשייה של הקופירייטר והארט דיירקטור מתורגמת למספרים יבשים.

כל ההקדמה הזאת נעשתה על מנת להכיר לכם, קוראי SNAP היקרים, כלי שלדעתי הוא מהפכני ויכול לסייע לכם להגיע לדרגה גבוהה יותר של מקצועיות ויעילות. מדובר בכלי, שפיתחה חברת Feng Gui, המבוסס על בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. כלי שיכול לסייע למעצבים ומאפייני UX לקבל פידבק על נראות הממשק או המודעה בצורה מיידית. כל זאת, עוד לפני שהוצאתם שקל אחד לטובת הקמפיין או הפיתוח. אם הייתי אומר לכם שאתם יכולים לגלות את העתיד, לא הייתם מציצים לרגע?

שלחתי כמה שאלות בנושא לרפאל מזרחי, ללא ספק אחד האנשים המבריקים שאני מכיר. מלבד היותו היזם מאחורי Feng-GUI, הוא גם ממקימי ה-Garage Geeks ואדם עם רזומה מרשים מאד בתחומי הפיתוח.

 

רפי ספר לנו קצת על Feng Gui, מה בדיוק המערכת עושה? 

המערכת של Feng-GUI עוזרת למעצבים לשפר את העברת המסרים החזותיים בעיצוב. באמצעות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, המערכת מדמה כיצד בני אדם יראו את הממשק החזותי ולאלו אלמנטים בו הם ימשכו.
המשתמש מעלה לתוכנה את התמונה המיועדת לניתוח. התמונה יכולה להיות צילום מסך של אתר האינטרנט, תמונת פרסומת, עטיפה של מוצר וכו'. לאחר קביעת מספר מאפיינים של התמונה וסימון האזורים המיועדים לניתוח, לוחצים על כפתור ה Analyze. תוך מספר שניות, מתקבל משוב באמצעות דוחות ומפות חום המציינות לאיזה חלקים בסקיצה בני אדם נמשכים. המשוב והתהליך מהווים אלטרנטיבה זולה, איכותית ומהירה למכשור בדיקת תזוזות עיניים.

מעניין להבין איך הגעת לפיתוח מוצר כזה, מה היה התהליך המחשבתי והיישומי? 

הבסיס הוא רצון לעזור למעצבים ליצור עולם הרמוני יותר. תוך כדי העבודה, הגענו להבנה שראשית עלינו לדמות כיצד בני אדם רואים ומה מושך את תשומת ליבם. לאחר מכן, נוכל לאבחן מה נחשב הרמוני ואטרקטיבי.

התהליך המדעי נקרא "תשומת לב ממוחשבת" וקיימות חברות נוספות כגון magisto ו mobileye שמממשות אלגוריתמים בתחום. בנוסף לתשומת לב ממוחשבת, Feng-GUI מבצע גם דוח אסתטיקה שכולל משוב על כמה בהיר, עמוס, מרגש, רגוע ומאוזן התוכן החזותי.

למעשה הכלי שפיתחתם אמור להתחרות במערכת Eye tracking וה-Click tracking.
אתה יכול לספר לנו מהי רמת הדיוק בתוצאות שלכם לעומת מוצרים אלו? 

היכולת של Feng-GUI לחזות תנועות עיניים של בני אדם אמיתיים היא ברמת דיוק גבוהה של 92%. הציון התקבל על פי מדידה שמבוצעת באוניברסיטת MIT, אשר בוחנת תהליכים המדמים תשומת לב ממוחשבת. על פי מדידה זו, הדוחות של Feng-GUI שווי ערך למדידת תנועות עיניים של 40 אנשים למשך 5 שניות. מכיוון שתהליך אוטומטי כגון Feng-GUI הוא זול ומהיר ניתן לשלב אותו בקלות בתהליך העיצוב. כך, אפשר לספק משוב מהיר מספר פעמים תוך כדי התהליך ולפני השקת האתר, הפרסומת או המוצר. למעשה זוהי לא תחרות בטכנולוגיית ה Eye Tracking, אלא כלי נוסף המשלים ומייעל את התהליך.

כאשר המעצב מגיע לשלב בו עליו להגיע להחלטה מכרעת בין מספר וריאציות של המוצר, ניתן לפנות לקבוצת מיקוד אנושית ולקבל משוב נוסף של חווית המשתמש ותנועות העיניים. יש חברות שיעדיפו להתחיל ב Eye Tracking ואח"כ להיעזר ב Feng-GUI בשלב האופטימיזציה והגימור. מצד שני, יש חברות שיעדיפו להתחיל עם Feng-GUI כדי לסנן גרסאות ראשוניות, ולהיעזר בבדיקות אנושיות כדי לסיים את המוצר.

 

ממשק Feng-GUI לפי אחרי

ספר לנו אילו לקוחות משתמשים במוצר שלכם? אחד הנושאים שהכי מעניינים אותי הוא הבאנרים הפרסומיים. אני בטוח שחברות רבות היו רוצות לעלות את ה CTR שלהן. 

הלקוחות מתחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: סוכנויות דיגיטל, חברות מחקר פרסום וחברות פרסום.
סוכנויות דיגיטל מספקות שירותים כגון עיצוב תדמיתי וכמובן חזותי, קידום אתרים ואופטימיזציה. הן משתמשות          ב Feng-GUI כדי להעלות את אחוזי ההמרה בכפתורים ובבאנרים.
חברות מחקר פרסום מלוות חברות בבניה השקה וניתוח קמפיינים. הן משתמשות ב Feng-GUI כדי למדוד האם מסרי הקמפיין מודגשים מספיק בתוך המוצר או הפרסום. הן אפילו בוחנות את מיקום השילוט בתוך החנויות.
חברות פרסום מפעילות סוכנויות עיצוב. המעצבים שלהם משתמשים ב Feng-GUI כדי לקבל משוב אובייקטיבי.

ומה התוכניות העתידיות של המוצר, איזה הפתעות ופיצ'רים אתם מתכננים

פריצת דרך שאנו קרובה אליה והתחלנו כבר לחשוף היא הוספת המלצות למשוב ש Feng-GUI מספקת. הוספת המלצות היא דרישה שאנחנו מקבלים שוב ושוב כבר שנים. בלי לפגוע בחופש העיצוב, ההמלצות נותנות מידע פנימי על המרכיבים של מפות החום, כגון בהירות, ניגודי צבעים ועוד.  מידע זה מאפשר למעצב לדעת מה מומלץ לשנות כדי לשפר את המשיכה של העיניים לאותו אזור, או מדוע אזור אחר מושך יותר תשומת לב.

ממשק Feng-GUI

לעוד פרטים כנסו לאתר החברה
https://feng-gui.com

מאמר קודםהמשרות השוות של השבוע 29.7
מאמר הבאהמשרות השוות של השבוע 6.8
20 שנות ניסיון בנושאי דפוס ומדיה דיגיטלית. הרצה בעבר בויצו, שנקר ובצלאל. ניהל את תחומי התוכנות הדיגיטליות וחוויית המשתמש במכללות שונות. יזם בתחומים שונים בעולם הדיגיטל, ממדיה ועד פיתוח מיצגים למוזיאונים ומרכזי מבקרים בישראל ובעולם. עוסק באיפיון, ניהול פרויקטים דיגיטליים פרסום באינטרנט ומסחר אלקטרוני. בין לקוחותיו חברות מובילות וסטראטאפים מתחילים. אם אתם מתקשים להירדם בלילה, אל תוותרו על עותק מספרו: ״מתחם ההגנה הקיים והראוי לחוויית משתמש של תוכנות מחשב״. https://goo.gl/GjRN8R
תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here