כל מי שעוקב אחרי חברת Adobe בחודשים האחרונים, וודאי מרגיש את התכונה הרבה בחברה בכל הקשור לעיצוב דיגיטלי. אבל נראה שהחברה חוזרת למסלול. החלטות פזיזות ולא מוסברות, כמו הסרת אפשרות הסנכרון למובייל דרך פוטושופ באמצעות Device Preview הפכו להגיוניות יותר עם הפיכתה של XD לנושאת הדגל של UI/UX באדובי, והסרתה של Muse מהחבילה, למרות הסימפטיה של חלק מהמשתמשים – היא במקום, כי היא באמת כלי בעייתי למדי.

בנימה אישית, אוסיף שלאחר שקצת רעיתי בשדות זרים (בעיקר Figma), השיפורים האחרונים ב-XD החזירו אותי לחיקה של Adobe. זו עדיין לא תוכנת העיצוב הדיגיטלי שעליה חלמנו, אבל יש תחושה חזקה שהיא בכיוון נכון.

במאמר זה אסקור 7 מהאפשרויות הנחבאות של XD, שלמדתי לגלות שגם משתמשים מנוסים לא מכירים אותן:

1.    ייבוא של מספר תמונות במקביל:

כדי לייבא תמונה למסמך, יש לגשת לתפריט הראשי ולבחור בפקודה .Import אולם שלא כמו באילוסטרייטור או באינדיזיין, לא ניתן לייבא מספר תמונות במקביל. הדרך היחידה לעשות דבר דומה לזה, היא באמצעות ה-Repeating Grid. כדי לייבא מספר תמונות במקביל למסמך, יש לבנות Repeating Grid. למי שלא מודע לאפשרות זה, זה נעשה כך: למרות שניתן לשכפל צורות בתוכנה באמצעות גרירת הצורה והוספה של Alt, כמו בתוכנות Adobe האחרות, ניתן ליצור במהירות גריד באמצעות האפשרות Repeat Grid בחלון הצדי. ראשית יש לבחור באובייקט הרצוי לשכפול ואז ללחוץ על הכפתור Repeat grid. לאחר לחיצה על הכפתור, תשתנה תצוגת האובייקט המסומן, וכעת נותר רק לגרור את הציר הרצוי לשכפול, האופקי או האנכי.

כל שנותר לעשות לאחר מכן, הוא יש לפתוח את תיקיית התמונות הרצויה (או את אפליקצייתBridge), לסמן את התמונות הרצויות (כמספר הפריימים בגריד) ולגרור אותן אל הגריד.

חשוב לשים לב שהתמונות "מתנהגות" כמו באפשרות Fill Frame בתוכנות כמו אינדיזיין ולא נוצרת מסכה.

2.    עריכת מסלולים ב-XD:

לתוכנת XD אין חץ לבן (Direct selection) כמו באילוסטרייטור או באינדיזיין, אולם לחיצה כפולה על אובייקט תאפשר להיכנס לעריכת הנקודות שלו:

בנוסף לכך, לחיצה כפולה על נקודה עגולה תיישר אותה ולהפך (לחיצה כפולה על נקודה ישרה, תעגל אותה):

3.    פקודות Path finder אינן הרסניות:

למרות שאין אפשרות ליצור Compound Shapes כמו באילוסטרייטור, פעולות ה-Path Finder אינן הרסניות. לצורך הדוגמה הפחתתי משולש אחד ממשולש שני:

לחיצה כפולה על המסלול שנוצר, תאפשר לערוך כעת את צורות המקור, כאמור, ללא צורך באובייקט כמו Compound Shape:

4.    סימון אובייקט בתוך קבוצה:

דרך מהירה לסמן אובייקט בתוך קבוצה (חוץ מהאפשרות המוכרת – לחיצה כפולה), היא לסמן אובייקט עם העכבר יחד עם מקש CTRL (או Command במק):

5.    שליטה בצפיפות גריד של אובייקטים:

כאמור, ניתן ליצור Repeating Grid בתוכנה, לא רק לאובייקטים פשוטים, אלא גם לאובייקטים מורכבים יותר:

את המרחק בין האובייקטים בגריד ניתן לשנות לאחר יצירתו. יש למקם את הסמן בין האובייקטים שבגריד ולגרור את העכבר לכיוון הרצוי:

6.    היפוך אופקי:

האמת, קצת מביך לדבר על זה, אבל לא קיימת אפשרות להפוך אובייקטים אופקית בתוכנה. מה בכל זאת ניתן לעשות? ראשית יש לבדוק מה רוחב הצורה:

לאחר מכן יש לשנות את רוחבה, כך שהיא תתהפך על צירה:

ולסיום יש להקנות לה את אותו רוחב שהיה לה במקור:

7.    ייבוא PSD לתוכנה:

נתחיל בשורה התחתונה, לא ניתן לייבא PSD לתוכנה. אז מה עושים עם אתרים או אפליקציות שעיצבנו בפוטושופ? ובכן, הפתרון פשוט למדי. פותחים את העיצוב הרצוי ומייצאים את הקובץ כקובץ SVG:

לסיום, יש לגרור את קובץ ה-SVG אל תוך מסמך ה-XD, ותוכלו לשים לב בחלון השכבות, ש-XD מזהה את כל התיקיות והשכבות שיצרתם בפוטושופ:

XD שמח לכולם…

 

 

 

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here