חברת IDEO היא אחת החברות החשובות והמרתקות בתחום העיצוב בכלל וה-UX בפרט. החברה, שעבדה בצמוד לאפל בשנים הראשונות ואף עיצבה את מחשבי האפל הראשונים, הפכה להיות שם דבר בתחום העיצוב בזכות הגישות החדשניות שלה.

אחד מהמושגים שחברת IDEO חרתה על דגלה הוא Desgin thinking. מדובר בגישה לפתרון בעיות הכוללת את למידת המשתמש, הגדרת הבעיה, חשיבה על פתרונות, בניית אב טיפוס ובדיקה מול המשתמשים. יש הרבה שיטות טכניקות ורעיונות שונים כאשר זה מגיע ל Design Thinking, לכל שיטה יש דגשים שונים ושלבים קצת שונים, אבל בסופו של יום התהליך עצמו דומה. אין אחת שהיא “הנכונה”.

הספר The Field Guide to Human-Centered Design הוא למעשה מדריך הכולל בתוכו דוגמאות לתרגילים שונים (בהם ראיונות, תצפיות, Card sorting ועוד..) שניתן, או שיש לבצע, בכל אחד מהשלבים של Design thinking. הספר עצמו מעוצב לעילא ולדעתי מכיל הרבה מאד רעיונות טובים ומעניינים. אולם על כל רעיון כתובות מילים מועטות ביותר מה שהופך אותו לסוג של אינדקס. כך שאם אתם רוצים לצלול לעומק של תרגיל או רעיון תצטרכו להשלים מידע ממקורות נוספים. כמו כן יש הרבה דוגמאות בספר, אולם הדוגמאות הן של IDEO.ORG כלומר הזרוע ה-“פילנטרופית” של IDEO שעוסקת בפרויקטים חברתיים ולא עסקיים. למרות שהשיטות בספר יכולות להתאים לכל ארגון, הרי שמן הסתם רוב הקוראים היו רוצים לראות דוגמאות של מוצרים מסחריים ולא של פרויקטים סביבתיים.

אז אם לסכם, מדובר בספר שהוא אינדקס, הוא נוגע בהרבה נושאים אבל נותן מידע מועט על כל אחד מהם. אם אתם מחפשים ספר שיאגד המון שיטות של Design thinking זה הספר. אבל אם אתם מחפשים ספר מעמיק על התהליך עם דוגמאות מהעולם האמיתי – תצטרכו להמשיך לחפש.

 

ניתן למצוא עוד מידע בקישור הזה

http://www.designkit.org/resources/1

 

 

 

 

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here